Des fleurs et des feuilles et des tiges et des pétales

11.5.17

Of flowers and leaves and petals




Avant, quand je ne savais pas quoi dessiner, que ça m'agaçait, que je voulais gribouiller quelque chose histoire de dire que je dessinais quand même (pour faire un pied de nez à ce sentiment si agaçant qui nous tire la langue quand on n'arrive pas à dessiner ce que l'on veut), je dessinais des visages. Des visages de filles à chignons, à queues de cheval, à lunettes, à longs cils, à jolies bouches. Mais au bout d'un moment, ça m'a ennuyé, toutes ces filles que je voulais toujours jolies et souriantes.

Maintenant, quand je ne sais pas quoi dessiner, que ça m'agace, que je veux gribouiller quelque chose histoire de dire que je dessine quand même, je dessine des fleurs et des feuilles et des enchevêtrements de plantes divers et variés.




Some months ago, when I did not know what to draw, when it was bothering me and I wanted to draw something anyway (just to show that annoying feelinf you get when you cannot draw what you would like to that I could draw something else !), I was drawing faces. Girl's faces, with buns, a lot of fancy hairstyles, glasses, long eyelashes, pretty mouths. But after a while, it bothered me to only draw pretty, beautiful, nice girls.

Now, when I do not know what to draw, when it bothers me and I want to draw something anyway, I draw flowers and leaves and a lot of different plants and green stuff.






Les fleurs c'est joli, c'est fin, c'est doux, et ça ensoleille une feuille de papier, ça donne le sourire. Et puis, il y a tellement de formes différentes, de couleurs et de tailles, qu'il est (presque) impossible de se répéter. Elles se prêtent à toutes les techniques ; qu'elles soient des petits gribouillis au crayon, peintes à la gouache, diluées à l'aquarelle ou travaillées digitalement, elles sont toujours un bon exercice.
Flowers are pretty, delicate, sweet and it brings sunshine to a piece of paper, it brings a smile on your face. And there are so many different shapes, different colours, different sizes, that it is (almost) impossible to repeat yourself. Flowers are good to draw with any medium ; they can be pencil scribbles, gouache painting, watercolour stains or digitally made, and they always are a good exercise.




Alors quand un jour est gris, quand il est long ou quand je ne sais pas quoi dessiner, je gribouille des fleurs partout, et puis ça me redonne le sourire.
Thus, when the day is grey, when it is too long or when I do not know what to draw, I doodle flowers everywhere, and it helps me get my smile back.



Pensées

  1. I love how delicate your art style is. Such lovely little flowers.

    I completely know what you mean when you sit at your desk and want to draw (or have to draw) but have no idea WHAT to draw! I watched a skillshare class and the lady said to make a 'prompt' bowl. Write ideas/words/topics onto little slips of paper and when you have no idea what to draw, close your eyes and pick a random subject! trees.... eyes... shoes... favourite song... roses... houses.. etc. I have more than 100 prompts in my little bag right now. :)

    RépondreSupprimer